nån timme senare...

har jag jobbat en och en halv timme på projektarbetet!! är så nöjd med mig själv. Hann med några grejer som jag nu kan stryka ifrån to-do-listan!!
hittade en kostym på tradera för ynka 300, ca 350 med frakten och nu är alltså kläderna till brudparet uppe i cirka 950-1000 kronor!! sjukt nöjd med det. hittade även brudslöja, brudskor, och lite dekorationer. Är dock lite kluven till vilka dekorationer jag ska välja och hur jag ska kunna hitta ett ställe som gör ganska billiga bröllopstårtor. verkar som de flesta ligger runt 1500-2500! Fick även slopa de fina brudtärne klänningarna då de förmodlige blir för dyra när de kostar 500 spänn styck. räknar också med att brudgummens best man och så vidare redan har kostym ochsådär! räknar även med att brudgummen redan har ett par finskor ehe. Är inte heller helt säker på om bruden behöver jättefina skor då klänningen förmodligen döljer hennes skor. Vad gör man inte för att få ner priset?!
Har även satt en målbudget på 20 000 men hoppas på att komma under denna! Kollade runt lite på vad folk som gifter sig har satt för budget. Det varierar ju såklart men de flesta ligger runt 40 000 - 200 000. De enda som verkar lite måna om sin ekonomi lägger runt 10-20 000 kronor. Har även idag bestämt hur frisyren ska se ut än så länge! ska kolla om jag kan hitta någon bild då jag kanske ändrar mig eller så ser det ut exakt som jag tänkt mig!! nu ska jag kolla bröllopstorget och tradera för lite fler prylar som folk vill sälja!!
Helt sjukt vad billigt man faktiskt kan få det om man verkligen vill!! Har även kollat upp att det är gratis att gifta sig i kyrka om en utav partnerna är med i svenska kyrkan, och varken präst, kantor eller vaktmästare kostar något! SCORE! langar en tårtbild nedanför!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hellotrouble

när livet blir för jobbigt eller jag bara behöver en paus tar jag på mig min lila peruk och kallar mig för Lola. Lola har det bra hon

RSS 2.0