händelserik torsdag

Idag så har jag varit ute på mellandagsrean igen! Har under mellandagarna faktiskt hunnit fynda lite men även köpa till fullpris. blir oftast så när man väl tar sig tid att kolla igenom vad som finns (i den jättestora staden ehe) anyways så har jag fyndat en skjorta, två stycken läppstift (ett till fullpris dock), lösögonfransar, strumpor, trosor, ett halsband, ett armband, ett nagellack och en fantastisk väska!
Spenderade hela dagen med mami, fick ställa klockan och gå upp tidigt då vi skulle vara ute på stan klockan tio när affärerna öppnade. vi kollade runt lite i affärerna, shopppade lite och begav oss sedan till dagens största mål: thaibuffé!! Åh så fantastiskt det var. Dock kunde jag inte äta allt då jag är vegeterian ôch väljer att inte äta ägg. Är fruktansvärt kräsen när det gäller mat ochsådära, men när det gäller thaimat, då funkar båda ris och nudlar. Ris med jordnötsås kan ju vara en utav de bästa maträtterna någonsin. Så ja vi åt mat, drack julmust, citronvatten och kaffe på det! Efter lunchen så gick vi runt lite mer i butikerna och letade etfer fynd innan vi skiljdes åt och gick hem. Efter jag varit hemma i kanske en timme så funderar jag på att gå till kupan. Då det är typ två hållplatser med buss så känns det så onödigt att betala när man kan gå, men sen så blåser det alltid i denna staden och är sjukt kallt nu. Ringde mamma och tvingade henne gå med mig då jag inte ville gå själv. på väg till kupan hamnade jag i en annan utförsäljning där jag hittade en fin liten lampfot, dock köpte jag den inte vilket jag nu ångrar. På kupan sedan hittade jag denna sötisen

Endast 35 kronor och hur nice är inte det? att pengarna sedan går till röda korset gör ju inte saken sämre.
Idag har jag även hunnit göra en halvtimme till på projektarbetet, får se om det blir en halvtimme till sedan, klockan åtta är det inget mindre än bingolotto som gäller! har bara spelat en gång innan och då vann jag en hundring! inget att klaga på där inte, dock brukar ju inte musiken vara det bästa ehe.
Har lyckats göra fyra inlägg på bloggen nu. på två dagar sjukt! #nöjdtjej och jag gör mitt projektarbete.
nu tar jag kaffepaus igen! puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hellotrouble

när livet blir för jobbigt eller jag bara behöver en paus tar jag på mig min lila peruk och kallar mig för Lola. Lola har det bra hon

RSS 2.0